Ny leksak.

Hej!
I lördags var det tänkt att det skulle bli en lång fiskedag. Lång blev den också!

Klockan 07.45 gick vi upp och gav oss ut på sjön med en termos kaffe, tillhörande morgonfrallor och annat gott, här skulle det fiskas!

Tog inte alltför många minuter innan det började rycka i Mannes spö, när besten visade sig vid ytan såg den ut all vara på 3-4 kilo, enligt mig, men verkade som att den nyss hade släppt ut rom så det var bara en tom mage som hängde. 1.65kg vägde den.

Dagen var ganska händelselös, några smågäddor men inget mer. Vi har våra teorier om att gäddorna leker nu, så om några dagar lär det hugga som bara den !  (förhoppningsvis!!)
Klockan 15 på eftermiddagen gav vi upp. 8 timmar fick räcka.






Söndagen var fiskesuget inte så stort, men vi fick idéen att ge oss ut och vandra på store mosse istället. 13 km och 3.5 timmar senare återvände vi med skoskav och värk i benen, men riktigt skönt var det!








I fredags fick jag tummen ur stjärten och beställde ett ekolod! Fick bli en portabel variant från Outdoorexperten, och måste bara säga vilken leveranstid! Beställde den i fredags vid middag och fick den redan idag! (måndag). Dessutom hade dom  gratis frakt vid köp över 500kr, det gillar vi!

Hursomhelst så blev det en Lowrance X-4 Portable, som jag hoppas ska hjälpa mig hitta djupkanterna i sjöarna :)

Här är ekolodet: https://www.outdoorexperten.se/p-16057-lowrance-x-4-portabel.aspx


Skitfiske!!!! /Emil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0